Dieta skierowana na budowę masy mięśniowej

Dieta skierowana na budowę masy mięśniowej

Kilka podstawowych kroków żywieniowych do osiągnięcia prawidłowej budowy masy mięśniowej

Dieta gwarantuje 70% sukcesu w celu osiągnięcia osobistych celów w kwestii wyglądu sylwetki. Jest to jeden z najważniejszych czynników w budowaniu mięśni. Aby dieta działała, a Twoje ciało zmieniało się w sposób jaki tego oczekujesz musisz podąć kilka podstawowych kroków.

1. Określ konkretnie swój typ ciała – dieta sprzyjająca budowie Twoich mięśni zależy od typu ciała jakie posiadasz

  • ektomorfik – wysoka, szczupła i smukła sylwetka, o przyspieszonym metabolizmie;
  • endomorfik – sylwetka niska, krępa, o dość krótkich kończynach, grubych kościach i stawach;
  • mezomorfik – sylwetka postawna, umięśniona, o wąskiej talii i szerokich ramionach;

Istnieją również tzw. typy mieszane. Wynika to z tego, że nie wszyscy wyglądamy tak specyficznie by przypisać nas do jednego typu sylwetki.

2. Zorientuj się na właściwe odżywianie oraz rodzaj ćwiczeń odpowiednich dla Twojego typu sylwetki

  • ektomorfik

W odżywianiu prowadzącym do zbudowania masy mięśniowej najlepiej sprawdzą się posiłki bogate w węglowodany, duże ilości białka oraz owoców i warzyw. Ważne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu. Warto skoncentrować się szczególnie na treningach siłowych, jednak należy pamiętać by unikać przetrenowania.

  • endomorfik

Endomorfik aby zbudować masę mięśniową musi dokonać samodyscypliny. Dobrze sprawdzi się dla niego dieta o niskiej zawartości węglowodanów i tłuszczu, jednak obfita w białko (potrzebne do budowy mięśni) oraz duże ilości warzyw, a także owoców i wody. Treningi endomorfika powinny skupiać się na połączeniu ćwiczeń siłowych oraz wytrzymałościowych mających na celu zredukowanie nadmiaru tłuszczu oraz zbudowanie mięśni.

  • mezomorfik

Dieta mezomorfika powinna skupiać się na dostarczaniu organizmowi wystarczająco dużych ilości białka, wody, a także dobrych tłuszczów. Treningi osoby o mezomorficznym typie ciała powinny skupiać się na ćwiczeniu giętkości mięśni.

3. Zadbaj o właściwy stosunek makroskładników pokarmowych

Przy budowaniu masy mięśniowej bardzo ważne jest zadbanie o to by dostarczać swojemu organizmowi wystarczające ilości makroskładników. Oprócz nich ważna jest również suplementacja witamin oraz składników mineralnych. Jakie makroskładniki są istotne?

  • białko – aby zbudować masę mięśniową istotne jest przestrzeganie diety wysokobiałkowej wspierającej organizm po wysiłku fizycznym i podczas regeneracji. Białka zbudowane są z aminokwasów takich jak leucyna, walina i izoleucyna. Odpowiednie pokarmy naturalne obfite w białko to chude mięso i ryby, niskotłuszczowe produkty mleczne, rośliny strączkowe, jaja oraz soja.
  • węglowodany – są głównym źródłem energii dla mięśni. Aby utrzymać stały wzrost wagi ważne jest regularne spożywanie węglowodanów. Zaleca się aby dziennie spożywać 3-4g. węglowodanów na 1 kg masy. Aby dostarczyć sobie wystarczającą ilość węglowodanów warto zjadać produkty pełnoziarniste oraz ziemniaki, brązowy ryż i płatki owsiane.
  • tłuszcze – budując masę mięśniową warto jest zadbać o odpowiednie dostarczanie sobie cennych tłuszczy. Niektóre funkcje organizmu, takie jak uwalnianie testosteronu i produkcja hormonów, wymagają cennych kwasów tłuszczowych. Idealnie sprawdzą się nienasycone kwasy tłuszczowe z olejów roślinnych (olej lniany, organiczny olej kokosowy), ryb (dorsz, łosoś), awokado i orzechy włoskie.

4. Przestrzegaj zasad odżywiania prowadzących do prawidłowej budowy mięśni

  1. Jedz kilka małych, regularnych posiłków dziennie
  2. Unikaj prostych węglowodanów
  3. Jedz zbilansowane i wartościowe posiłki
  4. Dostarczaj sobie niezbędnych kwasów tłuszczowych
  5. Spożywaj suplementy odżywcze
  6. Jedz posiłek przed i po treningu
  7. Pij dużo wody

Chcesz zbudować masę mięśniową? Sprawdź oferty diet na cateromarket.pl

Previous 4 Fakty o laserowym usuwaniu włosów
Next Sportowe akcesoria do smartfonów

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

65 proc. małych dzieci będzie pracowało w zawodach obecnie nieistniejących

Obok języków obcych to język kodowania jest przyszłością dzieci – przekonuje Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce. Ekspert zaznacza, że od najmłodszych lat powinniśmy zachęcać dzieci do rozwijania umiejętności

Life&Style 0 Comments

4 Fakty o laserowym usuwaniu włosów

Aby pozbyć się niechcianych włosów, czasami przechodzimy do golenia, woskowania, a nawet nawlekania, aby wykonać tę pracę. Niestety, stanowią one jedynie tymczasowe rozwiązanie problemu i powodują odrastanie włosów w krótkim

Life&Style 0 Comments

Jak wyjść z lekomanii

Wszystko zaczyna się od regularnego przyjmowania leków przeciwbólowych, a kończy się niebezpiecznym uzależnieniem od tabletek, gdy każda próba odstawienia prowadzi do bólu i udręki. Początek uzależnienia Badania pokazują, że wiele

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź