Skoroszyt

Skoroszyt

Skoroszyt jest codziennie wykorzystywany w pracy każdego biura. Pozwala na wygodne umieszczanie dokumentów, plików i innych dokumentów.

Zarządzanie biurem

Nasza przestrzeń życiowa, czy to dom, czy miejsce pracy, ma właściwość szybkiego zapełniania. Wydaje się, że dopiero niedawno przeprowadziliśmy się do nowego przestronnego biura i minął rok, i ledwo możemy znaleźć miejsce do „wyciśnięcia” najbardziej niezbędnego sprzętu biurowego: skanera, kserokopiarki lub urządzenia wielofunkcyjnego. Dlatego nasuwa się pytanie: gdzie umieścić przedmioty nieistotne, których nie można wyrzucić z różnych powodów, zwłaszcza jeśli chodzi o dokumenty.

Kolejność na stole i półkach

Praca dowolnej organizacji wiąże się z wykorzystaniem i przechowywaniem dużej liczby dokumentów. Aby utrzymać porządek na komputerach stacjonarnych i półkach biurowych, stosuje się różne foldery archiwów, foldery skoroszyty lub rejestratory, które pozwolą ci ostrożnie przechowywać dokumenty, łatwo znaleźć odpowiednią ilość między innymi, usuwać i zamieniać dowolny arkusz bez uszkodzenia. Korzystanie ze skoroszytów umożliwia przenoszenie dokumentów ze sobą – na spotkanie lub do innych działów przedsiębiorstwa bez utraty ich wyglądu. Archiwizacja dokumentów w specjalnych rejestratorach lub folderach jest dość wygodna; w korzeniach tych folderów znajduje się miejsce na umieszczenie wymaganych napisów.

Konieczność przechowywania dokumentów

Wszyscy wiedzą, że pomimo wprowadzenia elektronicznych systemów zarządzania dokumentami w większości firm znaczną część powierzchni biurowej zajmują dokumenty: raporty, umowy, akty itp. Wszystkie te ważne dokumenty mają określone okresy przechowywania regulowane przez prawo i mogą być potrzebne w dowolnym momencie – na przykład w przypadku kontroli podatkowej. Rynek biurowy oferuje wiele opcji przechowywania tak ważnej dokumentacji. W przypadku dużych woluminów (do 200 umów) odpowiednie są foldery z pierścieniami. Wady – „wąska specjalizacja”: dokumenty i nic więcej, a także fakt, że po ułożeniu dokumentów w folderze będziesz musiał poszukać miejsca, w którym możesz teraz dołączyć ten folder. Klasycznym modelem skoroszytu jest projekt okładki wykonanej z grubego kartonu w kolorze szaro-czarnym, często zwanym „marmurem”, z prostą białą etykietą na grzbiecie, ukrywającą mechanizm mocujący, który sam w sobie jest dość skomplikowanym urządzeniem technicznym.

Najbliższymi krewnymi skoroszytu są foldery na pierścieniach, wiszące rejestry, różne foldery, foldery z klipami, klipy, foldery plików i inne, które pozwalają organizować, sortować i przechowywać dokumenty ze wstępną perforacją lub bez. Współcześni producenci artykułów piśmiennych oferują szeroki wybór systemów archiwizacji do różnych celów i zadań. Tanie, praktyczne teczki do ściegów i tektury są nadal popularne. Główną wadą takich produktów jest ich narażenie na wilgoć, która może uszkodzić zarówno sam folder, jak i przechowywane w nim papiery, a jego zaletą jest jego niska cena. Teczki plastikowe mają kilka zalet. Będą chronić dokumenty przed uszkodzeniami mechanicznymi, ekspozycją na światło słoneczne i wilgoć. Ze względu na to, że plastikowe foldery mają dużą liczbę opcji kolorowania, łatwo jest grupować dokumenty według ważności, pilności, innych znaków, koncentrując się na kolorze.

Previous Jak ustawić kolumny głośnikowe?
Next Telefony Xiaomi Redmi Note 7

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Z mediów społecznościowych korzysta tylko 15–20 proc. firm. Ich liczba będzie rosła

Odsetek firm korzystających z mediów społecznościowych w Polsce wciąż nie jest wysoki. Mimo rosnącej liczby użytkowników Facebooka, YouTube’a, Snapchata czy Instagrama tylko ok. 15–20 proc. firm wykorzystuje możliwości, jakie te serwisy dają –

Strefa Biznesu 0 Comments

Dlaczego warto skorzystać z usług Agencji Rekrutacyjnej?

Jeśli chcesz posadzić pracowników na krzesłach, możesz rozważyć skorzystanie z usług agencji rekrutacyjnej lub serwisu w celu wykonania pracy. Dostępnych jest wiele różnych usług, ale czy powinieneś z nich skorzystać

Strefa Biznesu 0 Comments

Czego nam w biurze potrzeba?

Wyposażenie biura jest często zadaniem bez wyznaczonego konkretnego terminu realizacji. Spowodowane jest to tym, że nigdy tak do końca nie wiemy, jakie będą nasze realne potrzeby i w jaki sposób

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź